Rahasia Wanita

Juni 29, 2009 at 8:00 am (TIPS)

wanitabunga

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak meneteskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sulit tuk cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang(sebab itu banyak wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang suka akan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya seorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang langsung ke pokok pembicaraan mu

11. Bersikap terlalu serius sering mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rekan-rekannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sembarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengira-ira apa yang dirasakannya. cobalah Tanya dia sendiri secara halus,karena peka sekali perasaanya!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapa aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cobalah rajin-rajinkan untuk memujanya

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa yaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan ‘Hi’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka yang main-main dengan kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, jujur dan kebahagiaan tanpa sembarang kompromi.

26. Semua wanita maukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah, bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahwa dirinya dicintai setulus hati.Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang tentang mereka dan baik terhadapnya. So,kalau hendak memikat wanita pandai-pandailah. ..

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita karena apa yang dia mau hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa

11 Komentar

  1. iZuNk said,

    Makasih tuk nasehatnya . . . ini sangat berharga buat aku.

  2. Diana Indriati said,

    Sama-sama…mengingatkan diri aku juga kok ^^
    jadi saling mengingatkan…

  3. FaIDzzzzzz......... said,

    Tapi Gimana jadinYa Kalu nI CwE typikal tomboi COz Q cering bingung Ghadpin cWe macam ni Kata temen q yang dah pengalamn katnya cWe tomboi tuch lbh Setia dari cwe Feminim Bner gaK cih??? Trimz tuk info dan BanTuannya ya diana…..

  4. Diana Indriati said,

    kalo menurut aku pribadi sih, sebenarnya semua tergantung pribadi masing-masing…bukan karena dia tomboy
    ataupun feminim ^^

  5. Titis said,

    Ijin share ya mbak .. ^_^

  6. Wylie said,

    Saya Ngelakuin Yang Di Nomor 24…
    Terus Dya Marah…
    Trus Saya Harus Gmn…?
    Saya Nga Mau Kehilangan Dya… ~.~

  7. BaraStar_Nia said,

    tapi gimana kl c co itu lebih pendiam dr pd c cw?
    Seandainya cw lebih suka dengan co apa yang akan terjadi dengan hubungannya itu???…

  8. wins said,

    thanks ya kata2 ny baek sekali

  9. fitra said,

    izin share yaa…

  10. shinta said,

    g semua wanita kyk gtu jga,tpi semua itu emg ada bnr’y sch………………..

  11. hadi said,

    nah …, klo ngadepin cewek yg suka nipu cowok, pura2 cinta pdhal cuman manffaatin dong.

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s

%d blogger menyukai ini: